Körte


A körtefajták között mindenki talál magának valót. Kedves formája arra ingerel, hogy kezünkbe vegyük és a keskenyebb végétől kezdve beleharapjunk, elnassoljuk... Van belőlük keményebb húsú, de lágyan és cukrosan omlós is. Ha tudatosan választ egészséges étkeket, a körte legyen toplistája élén! Mivel magas természetes cukortartalmához nagy mennyiségű káliumtartalom is párosul, megemeli az egy-egy nagyobb fizikai igénybevétel során megcsappant energiaszintünket, és az izzadással elveszített káliumhiányt is segít pótolni. A kálium fontos szerepet tölt be a vérnyomás szabályozásában, hat a sejtek, idegek és izmok összehangolt működésére, szabályozza a szervezet folyadékháztartását.

A körte további jellemzője, hogy az egyik legkevésbé allergén gyümölcs, ezért bárki kedvenc gyümölcsévé választhatja. Igen magas rosttartalma - oldható és oldhatatlan rostanyagot is tartalmaz - jótékonyan hat az emésztésre és segít az optimális testsúly megtartásában, az elhízás megakadályozásában. C-vitamin tartalma is említésre méltó, igaz, egy darab körtével egy felnőtt napi szükségletének csupán kb. 20 százalékát tudjuk fedezni. A C-vitamin az egyik legfontosabb antioxidánsunk. Az antioxidánsok az öregedési folyamatok lassításáért felelősek.

Egy körte átlagos energiatartalma 60-70 kcal, mely fruktózból, gyorsan hasznosítható gyümölcscukorból származik.