Az alma

Talán nincs is a világon olyan kultúra, ahol nem küzdött volna ki magának előkelő helyet ez a kerek, piros-sárga gyümölcs. Még az egyiptomi piramisok sírkamráiban is van az alma és az egészség összefüggéseire utaló hieroglifa sor.  A folklórok kedvenc szimbóluma, az egyik olyan gyümölcs, amely egész évben friss lehet az asztalon, hiszen van téli, nyári és őszi fajtája is. A különböző íz-változatainak köszönhetően pedig, biztosan mindenki megtalálja a maga kedvencét.

Az alma elsődleges szerepe az egészséges, gördülékeny emésztésben van. Pektint tartalmaz, amely képes a bélrendszerből a többlet vizet felvenni és az ellustult perisztaltikát kellően megmozdítani. Erős béltisztító hatású. Az alma, bár nem sok vasat tartalmaz, mégis segíti a szervezet vasfelvételét más, magasabb vastartalmú ételekből. Jelentős kalciumtartalma segíti a más ételekben található kalcium felvételét is. Az alma ezen felül 50 százalékkal több antioxidáns hatású A-vitamint tartalmaz, mint a narancs. Az A-vitamin - amellett, hogy lassítja az öregedési folyamatokat -, még segít a meghűléses betegségek megelőzésében, a fertőzések távoltartásában is.

Ritkán hallani a G-vitaminról, amelyből az almában több van, mint bármely más gyümölcsben. Úgy is nevezik, hogy "étvágy vitamin", mivel a növekedést és az emésztést serkenti. Az alma C-vitamin tartalma az íny és érfalak egészségét védi, a benne lévő B-vitamin pedig az idegpályák egészséges működésére vigyáz.

Az alma kalóriaértékét a benne található gyümölcscukor adja. Egy 10 dkg-os alma energiatartalma kb. 40-55 kalória között mozog. A savanyúbb fajták kicsit kevesebb, az édesebbek több energiát adnak a szervezetnek. Az alma ezzel nagyszerű kiegészítője lehet egy testtömeg csökkentő diétának is!